Tu Nabi, Ni Aku!!!

Di mana letaknya Rasulullah s.a.w dalam hati kita?

 

A: ko ni… bla..bla..bla…*&(*#^(@&(*&!!!!!

B: sabar weh, Nabi pon tak marah camni

A: ah ko. Tu Nabi, ni aku!!!

 

Astaghfirullah…

pernahkah anda mendengar atau mengatakan kata-kata ini? “Tu Nabi, ni aku”

 

Di mana letaknya Rasulullah s.a.w dalam hati kita?

 

biasanya kalau ditanya kepada seorang muslim siapa idolanya, tentu dia akan jawab “of course la Rasulullah s.a.w”. tetapi benarkah kita menyayanginya? benarkah kita mencintainya? sedalam mana kita mengenalinya? sejauh mana kita mengikut sunnahnya?

 

Di mana letaknya Rasulullah s.a.w dalam hati kita?

 

jika si A benar-benar meletakkan Rasulullah sebagai idolanya, jika si A benar-benar meletakkan Rasulullah di dalam hatinya, sudah tentu kemarahannya akan reda bila dengar nama orang yang dicintainya.

 

Di mana letaknya Rasulullah s.a.w dalam hati kita?

 

saya sedih dengar orang cakap begitu, dan saya marah kerana saya pernah berkata begitu. “Tu Nabi, ni aku!”

 

Di mana letaknya Rasulullah s.a.w dalam hati kita?

Leave a Reply

